עשייה חברתית

מוטיבציה המבקשים להשתלב ולייצר קהילתיות ביישוב שלהם.

  • סטודנטיות/ים המבקשים ליזום ולהפעיל מיזמים חברתיים מחוללי שינוי
  • סטודנטיות/ים לתואר ראשון ושני בעלי יתרת לימודים של שנתיים
  • מחויבות לכ-6 שעות שבועיות הכוללות: השתתפות פעילה במפגש שבועי קבוע, סיורים וסמינרים, עשייה חברתית וקידום מיזם קהילתי

תוכניות "בוחרים מחר" פועלות לחיזוק קהילות מקומיות בפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל. ההנחה היא כי עשייה משמעותית המאפשרת חיבור אמיתי לקהילה ולכוחותיה לצד חיבור לעולם התעסוקה וגיבוש רשת חברתית וקבוצת השתייכות, תסייע בהשארת הסטודנטיות/ים כקהילת צעירים פעילה ובעלת אחריות חברתית ליישוב ולאזור בו הם חיים ופועלים. תכנית "בוחרים מחר" הוקמה לפני 6 שנים כפיילוט הנועד לעודד סטודנטים להישאר בנגב. הצלחת התוכנית ופיתוח תחום ידע המתמחה בפיתוח והקמת קהילות של בני הפריפריה הובילה להרחבתה ולהרחבת השותפים לה. בחדרה נפתחה השנה לראשונה קהילת סטודנטים, המונה 19 חברים.

 

קהילת אמנים בחדרה  

אם אתם תושבי העיר חדרה ועוסקים באיזה קהילת סטודנטים"בוחרים מחר"

התכנית מציעה:

  • מלגת לימודים
  • הזדמנות ליצור, ליזום ולרכוש כלים מקצועיים ליזמות חברתית
  • תכנית הכשרה והעשרה אישית, מקצועית וקהילתית
  • השתייכות לקהילת צעירים מובילה

תנאי קבלה:

  • סטודנטיות/ים בעלי שהוא תחום של אמנות ואפילו סתם מתעניינים באומנות, דעו שיש לכם בית. ולא רק בית, אלא קהילה של ממש. לפני למעלה משנתיים שילבו אמנים רבים מהעיר כוחות והתאחדו לקהילה תומכת, נמרצת ואנרגטית שכל תכליתה הוא לקדם את האמנים בעיר ואת התרבות והאמנות המקומית. הדבר נעשה בשותפות עם הטורבינה, מרכז הצעירים שהגה את הרעיון וגייס לכך כספים. מאז שהוקמה הספיקה הקהילה לאגד סביבה כמה עשרות אמנים מקומיים ולייצר עשייה אומנותית משמעותית במרחב העירוני ובבית הצעירים-

ערבי שירה מקומית, אחת לחודש, הקמת גלריה בקומה השנייה של מרכז צעירים והצגת תערוכות מתחלפות, פסטיבלים, הרצאות על אמנות עכשווית,אירוע FREE ART FRIDAY, אירוע בו הוחבאו 125 עבודות של אמנים מחדרה והסביבה במרחבי העיר ועברו להתגורר בביתם החדש , הבית של תושבים שמצאו אותם, כיסוי מרכז הצעירים בשמיכת טלאים, בשיתוף של 40 אמנים ועוד ועוד.

להצטרפות וקבלת פרטים ניתן לפנות לרכזת הקהילה, הדס גרטמן- 0523743956

או בפייסבוק https://www.facebook.com/hakehilahadera/?fref=ts